Ekonomi

Lingo Telecom, Biden robotçağrıları davasını çözüme kavuşturdu

Lingo Telecom, Başkan Joe Biden’ı taklit eden yanıltıcı robotçağrıları iletmekle suçlandığı davada 1 milyon dolar para cezası ödemeyi kabul etti. ABD Federal İletişim Komisyonu (FCC) Çarşamba günü yaptığı açıklamada, New Hampshire’daki Demokrat ön seçimlerinde insanları Biden’a oy vermekten caydırmayı amaçlayan robotçağrıların, dezenformasyon yaymak için yapay zeka ses klonlama teknolojisini kullandığını belirtti.

Çağrılar, New Hampshire eyalet başsavcılığı tarafından suçlanan siyasi danışman Steve Kramer tarafından yönetildi. Binlerce New Hampshire sakini, Kasım ayına kadar oy kullanmamalarını isteyen bir robotçağrı mesajı aldı.

Biden’ın rakibi ABD Temsilcisi Dean Phillips için çalışmış olan Kramer, Şubat ayında medya kuruluşlarına yaptığı açıklamada, Ocak ayında ortaya çıkan bu soruna dikkat çekmek için çağrılar için 500 dolar ödediğini söyledi. Phillips daha sonra bu çağrıları kınadı.

FCC, başlangıçta Lingo’nun Ocak ayında robotçağrıları iletmedeki rolü için 2 milyon dolar para cezası önerdi. Ancak anlaşma kapsamında Lingo, FCC’nin arayan kimliği doğrulama kurallarına sıkı bir şekilde uyulmasını sağlayan bir uyum planı uygulayacak.

FCC Uygulama Bürosu Şefi Loyaan Egal, iletişim hizmeti sağlayıcılarının bu tür tehditlere karşı korunmadaki önemini vurguladı ve sorumlu tutulacaklarını belirtti.

FCC, ayrı bir işlemde Kramer’a robotçağrılar nedeniyle 6 milyon dolar para cezası önerdi.

FCC, yapay zeka tarafından üretilen içeriğin seçmenler üzerindeki potansiyel etkisini kabul ederek, geçen ay radyo ve televizyon siyasi reklamları için yeni açıklama gereklilikleri önermeye oy verdi.

Önerilen kural, yapay zeka tarafından üretilen içerik hakkında yayında ve yazılı açıklamaları zorunlu kılacak ve kablo operatörleri, uydu TV ve radyo sağlayıcıları için geçerli olacak, ancak FCC’nin internet veya sosyal medya reklamlarını ya da streaming hizmetlerini düzenleme yetkisi bulunmuyor.

Siyasi kampanyalarda yapay zeka tarafından üretilen içerik konusu, özellikle yapay zekanın 2024 siyasi reklamlarında önemli bir rol oynayacağı beklentisiyle Washington’da artan bir endişe kaynağı. Bir sonraki başkanlık ve kongre seçimleri 5 Kasım’da yapılacak ve FCC’nin önerdiği kural, siyasi reklamcılıkta şeffaflığı sağlamayı amaçlıyor.

Bu makaleye Reuters katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

haberdoganhisar.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu